top of page

ROM – om å føle seg som en del av noe større

  • for 3 døgn siden
  • 1 min lesing

Har du noen gang stått under en stjernehimmel og følt deg liten og som en del av noe større på samme tid?


Det gjorde jeg mange ganger den vinteren da ROM ble malt.


Jeg var nemlig på nordlysjakt!

Jeg dro flere kvelder opp på fjellet - langt bort fra lyset i byen, og stod helt alene i stillheten med blikket opp mot nattehimmelen.


Og da jeg stod der under nordlyset skjedde det noe med perspektivet mitt. Universet føles plutselig mye nærmere. Jeg husker at stod og bare så opp. På stjernene. På nordlyset. På alt det enorme der ute.


Og samtidig kjente jeg på en merkelig følelse av nærhet. Som om alt henger sammen på et vis.


Jeg kjente på følelsen av å være en liten del av noe større.


Det var denne følelsen jeg tok med meg da jeg malte ROM.


Ikke et bestemt sted eller et konkret landskap. Mer en følelse. En følelse av at alt henger sammen. Av å føle seg liten i møte med stjernehimmelen. Av rom.


Originalmaleriet er malt med akryl på lerret og er 110 x 100 cm. og motivet finnes i dag også som kunsttrykk.


Hva ser du i ROM?


Jeg synes alltid det er spennende å høre hvordan andre opplever bildene mine. Legg gjerne igjen en kommentar under, og fortell hva du ser💙


Se videoen under for å få et lite innblikk i hvordan ROM ble til:



Kommentarer


Oppdag flere:

Maleriet LYS
bottom of page